Δείτε παρακάτω την επιστολή που εστάλη στον Υπουργό Οικονομικών κο Χατζηδάκη απο τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Φθιώτιδας κο Αθανάσιο Ηλ. Κυρίτση το ζήτημα της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και τα προβλήματα που παρατηρούνται:
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Με την παρούσα επιστολή, επιτρέψτε μου να αναφερθώ στο ζήτημα της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και τα προβλήματα που παρατηρούνται από τη διαφαινόμενη υποχρεωτικότητα εφαρμογής για όλα τα παραστατικά από το επόμενο έτος.
Οφείλουμε να παρατηρήσουμε ότι τα τελευταία χρόνια η πολιτεία έχει κάνει σοβαρές προσπάθειες στον τομέα της πάταξης της φοροδιαφυγής με το σύστημα MyDATAπου δημιουργήθηκε από την ΑΑΔΕ, να προβάλει ως μία εκ των λύσεων καταπολέμησής της.
Η ΑΑΔΕ απαιτεί στις νέες συμβάσεις του Δημοσίου, ηλεκτρονική τιμολόγηση βάσει του προτύπου PEPPOL (PanEuropeanPublicProcurementOnLine) και προμηνύει υποχρεωτικότητα για όλα τα παραστατικά από 01/01/2025. Για να επιτευχθεί η ηλεκτρονική τιμολόγηση PEPPOL, απαιτείται πάροχος ηλεκτρονικής τιμολόγησης και με τα σημερινά δεδομένα δεν γίνεται μέσω των υπηρεσιών MyDATAτο οποίο δυστυχώς ακόμη δεν έχει τελειοποιηθεί.
Οι ιδιωτικοί πάροχοι που αυτή τη στιγμή ανέρχονται σε περίπου 20 εταιρείες (με τις πιστοποιημένες εταιρίες να είναι μόλις 3 – 4 εκ των 20 παρόχων) είναι στην πλειοψηφία τους μεγάλοι οίκοι κατασκευής λογισμικού που προσφέρουν το δικό τους λογισμικό με τη δυνατότητα ηλεκτρονικής τιμολόγησης.
Το κόστος όμως για την απόκτηση του εξοπλισμού και του λογισμικού είναι αρκετά μεγάλο και έρχεται να προστεθεί στο ετήσιο κόστος του λογισμικού τιμολόγησης/ERP και τυχόν υποστήριξης που θα χρειαστεί, με αποτέλεσμα τα ετήσια έξοδα για κάθε εταιρεία/επαγγελματία, χρήστη ERPτουλάχιστον να διπλασιάζονται!
Από τη στιγμή που η ΑΑΔΕ δεν έχει ακόμα δημιουργήσει «Δημόσιο Πάροχο» για τα ηλεκτρονικά τιμολόγια, είναι τουλάχιστον άδικο να απαιτεί στις νέες συμβάσεις του δημοσίου υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση PEPPOL.
Αυτό οδηγεί υποχρεωτικά κάθε επιχείρηση/επαγγελματία να αναγκαστεί να επιλέξει μία εκ των ιδιωτικών εταιρειών παροχής ηλεκτρονικής τιμολόγησης που αυτό σημαίνει επιπλέον κόστος για τα παραστατικά προς κρατικές – δημόσιες υπηρεσίες (B2G) καθώς και επιπλέον κόστος για όλα τα παραστατικά (B2B) από επιχείρηση προς επιχείρηση.
Με την παραπάνω διαδικασία δυσχεραίνεται η εύρυθμη λειτουργία των επιχειρήσεων & απειλείται περαιτέρω η βιωσιμότητά τους καθώς το κόστος εκσυγχρονισμού και ψηφιοποίησης του κράτους μετακυλίεται στις επιχειρήσεις.
Στο σημείο αυτό να τονίσουμε ότι δεν παραγνωρίζουμε το ευεργέτημα του χρόνου παραγραφής των φορολογικών υποθέσεων στα τρία χρόνια από πέντε, στο πλαίσιο των δράσεων για την προώθηση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης που εφαρμόζεται ως κίνητρο.
Θεωρούμε όμως, ότι είναι απαραίτητο να δοθεί παράταση χρόνου ώστε να δημιουργηθεί πρώτα Δημόσιος Πάροχος από την ΑΑΔΕ και ύστερα να εφαρμοστεί υποχρεωτικά η ηλεκτρονική τιμολόγηση B2G, B2B, δίνοντας παράλληλα χρόνο στις εταιρίες να προσαρμοσθούν και να αποφύγουν επιπλέον κόστη.
Με την βεβαιότητα ότι θα αντιμετωπίσετε με τη δέουσα σοβαρότητα το εν λόγω ζήτημα, παραμένουμε στη διάθεσή σας για περαιτέρω διευκρινήσεις.
Με εκτίμηση,
Αθανάσιος Ηλ. Κυρίτσης
Προέδρος Επιμελητηρίου Φθιώτιδας
Δείτε την πρωτότυπη επιστολή στο επισυναπτόμενο αρχείο
|