ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ - ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ   /   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

Στις καλένδες ο ακατάσχετος επιχειρηματικός λογαριασμός και η διασύνδεση των ταμειακών με το TAXIS
06/12/2016
ΠΗΓΗ: dikaiologitika.gr

πατήστε για μεγέθυνση

Δανειστές και ισχυρά οικονομικά συμφέροντα εξανάγκασαν την κυβέρνηση να «μπλοκάρει» σημαντικά διαρθρωτικά μέτρα κατά τη φοροδιαφυγής-Άνευ νοήματος τα κίνητρα για τη χρήση «πλαστικού χρήματος» και άλλων ηλεκτρονικών μέσων πληρωμών, αφού οι εισπράξεις με «μαύρο χρήμα» θα εξακολουθούν να ... προσελκύουν χιλιάδες υπερχρεωμένες επιχειρήσεις-Εκατομμύρια εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα χάνουν την δυνατότητα να πληρώνονται εγκαίρως τους μισθούς τους μέσω του ακατάσχετου επαγγελματικού λογαριασμού Υποκύπτοντας στις παράλογες απαιτήσεις των δανειστών και στις πιέσεις ισχυρών οικονομικών συμφερόντων που επιθυμούν να μην καταπολεμηθεί αποτελεσματικά η φοροδιαφυγή στη χώρα μας, η κυβέρνηση αποφάσισε να παραπέμψει στις καλένδες τα σχέδια της για την καθιέρωση ενός ειδικού - μερικώς ή ολικώς ακατάσχετου - επαγγελματικού τραπεζικού λογαριασμού για κάθε επιχείρηση και τη διασύνδεση των ηλεκτρονικών φορολογικών μηχανισμών των επιχειρήσεων και των ελευθέρων επαγγελματιών με τις πληροφοριακές υποδομές της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.

Δανειστές και ισχυρά οικονομικά συμφέροντα ακύρωσαν δηλαδή δύο πολύ σημαντικά διαρθρωτικά μέτρα κατά της φοροδιαφυγής τα οποία είχε εξαγγείλει ο ίδιος ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας!

Το μέτρο για την καθιέρωση ενός ειδικού ακατάσχετου επαγγελματικού λογαριασμού, για κάθε επιχείρηση, το οποίο είχε προαναγγείλει ο πρωθυπουργός τον περασμένο Σεπτέμβριο από το "βήμα" της Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης, απορρίφθηκε από τους εκπροσώπους των δανειστών και δεν προωθείται πλέον από την κυβέρνηση, παρά το γεγονός ότι θα μπορούσε να συμβάλει:

α) στον περιορισμό της φοροδιαφυγής, δεδομένου ότι το «ακάτασχετο» του λογαριασμού θα λειτουργούσε ως ισχυρό κίνητρο για τις επιχειρήσεις ώστε να δέχονται πληρωμές με «πλαστικό χρήμα» ή με άλλα ηλεκτρονικά μέσα και να αναγκάζονται να φανερώνουν πολύ μεγαλύτερο μέρος του τζίρου τους στην Εφορία.

β) στην έγκαιρη πληρωμή των μισθών σε εκατομμύρια υπαλλήλους απασχολούμενους στον ιδιωτικό τομέα, καθώς τα χρήματα που θα εισέρχονταν στον μερικώς ή ολικώς ακατάσχετο λογαριασμό κάθε επιχείρησης θα διατίθεντο κατά προτεραιότητα, μεταξύ άλλων, για την εκπλήρωση των υποχρεώσεών της προς τους εργαζομένους της

γ) στην έγκαιρη εξόφληση των τιμολογίων για συναλλαγές μεταξύ χιλιάδων επιχειρήσεων, καθώς τα χρήματα που θα εισέρχονταν στον μερικώς ή ολικώς ακατάσχετο λογαριασμό κάθε επιχείρησης θα διατίθεντο κατά προτεραιότητα, μεταξύ άλλων, και για την εκπλήρωση των υποχρεώσεών της προς τους προμηθευτές της.

Τον περασμένο Σεπτέμβριο, η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, με πρωτοβουλία του τότε αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη, είχε προτείνει να θεσμοθετηθεί, για κάθε επιχείρηση, ένας ειδικός επαγγελματικός λογαριασμός ολικώς ή μερικώς ακατάσχετος στον οποίο από τη μία πλευρά θα πιστώνονταν οι εισπράξεις που θα πραγματοποιούσε η επιχείρηση από τους πελάτες της μέσω συναλλαγών με «πλαστικό» χρήμα ή μέσω e-banking και από την άλλη θα χρεώνονταν όλες οι τρέχουσες πληρωμές της επιχείρησης για φόρους και ασφαλιστικές εισφορές, αμοιβές εργαζομένων και προμηθευτών.

Σε κάθε περίπτωση, η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών είχε εκφράσει τότε την άποψη ότι χωρίς τη θεσμοθέτηση του ειδικού αυτού λογαριασμού όλο το εγχείρημα να επεκταθεί η χρήση του «πλαστικού» χρήματος και των λοιπών ηλεκτρονικών μέσων πληρωμών σε όσο το δυνατόν περισσότερες συναλλαγές θα αποτύχει παταγωδώς.

Είχε υποστηρίξει, συγκεκριμένα, ότι αν δεν έχουν το κίνητρο του ακατάσχετου των εισπράξεων από συναλλαγές με «πλαστικό» χρήμα ή με άλλα ηλεκτρονικά μέσα, πολλές επιχειρήσεις θα εξακολουθήσουν να προτιμούν τις «μαύρες» και αδήλωτες συναλλαγές με τους πελάτες τους, αφού θα γνωρίζουν ότι όποια χρήματα εισπράξουν από αυτούς μέσω χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών ή μέσω e-banking θα συνεχίσουν να κατάσχονται αυτόματα από τις τράπεζες για λογαριασμό του Δημοσίου ή των ασφαλιστικών ταμείων έναντι των παλαιών ληξιπρόθεσμων οφειλών τους. Επιπλέον, όπως είχαν επισημάνει από τότε παράγοντες της αγοράς και είχε υποστηρίξει αρχικά και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, η «ανάσα» ρευστότητας που θα μπορούσε να παρασχεθεί σε εκατοντάδες χιλιάδες - υπερχρεωμένες λόγω της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης – επιχειρήσεις, μέσω της καθιέρωσης ενός μερικώς ή ολικώς ακατάσχετου ειδικού επαγγελματικού λογαριασμού θα τις διευκόλυνε αφάνταστα στο να συνεχίσουν τον αγώνα τους για την οικονομική τους επιβίωση.

Συγκεκριμένα, θα τις βοηθούσε να διοχετεύουν άμεσα τα έσοδα από τις πωλήσεις τους σε τρέχουσες υποχρεώσεις τους τόσο προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία όσο και προς τους εργαζομένους και τους προμηθευτές τους, οπότε από τη μία πλευρά το κράτος και οι ασφαλιστικοί φορείς θα συνέχιζαν να εισπράττουν έσοδα και από την άλλη οι επιχειρήσεις θα μπορούσαν να συνεχίζουν τη δραστηριότητα τους απρόσκοπτα, έχοντας ικανοποιημένους τους εργαζόμενους και τους προμηθευτές τους, με προοπτική την μόνιμη επιβίωσή τους από την κρίση και την σταδιακή ανάκτηση της δυνατότητας να εξοφλήσουν κάποια στιγμή και τα παλαιά τους χρέη προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία. Τελικά, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών υπαναχώρησε από την επιχειρηματολογία της και αποδέχθηκε την παράλογη απαίτηση των εκπροσώπων των δανειστών να μην προωθήσει το μέτρο του μερικώς ή ολικώς ακατάσχετου ειδικού επαγγελματικού λογαριασμού, παρά το γεγονός ότι το είχε εξαγγείλει ο ίδιος ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας από το «βήμα» της Δ.Ε.Θ. τον περασμένο Σεπτέμβριο!

Τέλος και στη διασύνδεση ταμειακών με ΓΓΔΕ Ανάλογη εξέλιξη φαίνεται ότι υπάρχει και στο θέμα της καθιέρωσης ενός άλλου σημαντικού μέτρου, της διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών και των λοιπών ηλεκτρονικών φορολογικών μηχανισμών των επιχειρήσεων και των ελευθέρων επαγγελματιών με τις πληροφοριακές υποδομές της Γ.Γ.Δ.Ε. (με το σύστημα TAXIS). Το μέτρο αυτό θα μπορούσε να συμβάλει στον δραστικό περιορισμό των φαινομένων μη έκδοσης αποδείξεων και χρήσης πλαστών και εικονικών τιμολογίων. Ήταν έτοιμο να νομοθετηθεί ήδη από τον Ιανουάριο, αλλά έχει «παγώσει» εδώ και 11 μήνες από τον υπουργό Οικονομικών Ε. Τσακαλώτο. Φαίνεται δε να «παγώνει» οριστικά, παρά το γεγονός ότι κι αυτό είχε εξαγγελθεί από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, με συνέντευξη που είχε παραχωρήσει τον περασμένο Αύγουστο.

Οι τελευταίες πληροφορίες φέρουν την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών να έχει αφαιρέσει το σχετικό άρθρο από το «πακέτο» των διατάξεων για το «πλαστικό χρήμα» όπου είχε αρχικά συμπεριληφθεί. Τα αίτια απόσυρσης των διατάξεων αυτών δεν έχουν διευκρινιστεί, ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, τα οικονομικά συμφέροντα που δεν θα ήθελαν με τίποτα να περιοριστούν οι δυνατότητες μη έκδοσης αποδείξεων και ανεξέλεγκτης χρήσης πλαστών και εικονικών τιμολογίων είναι πολλά και πολύ ισχυρά ώστε να καταφέρνουν να επιβάλλουν τη θέλησή τους στην κυβέρνηση της … Αριστεράς! Κοντά στο 50% ο φόρος για τα αδήλωτα εισοδήματα που αποκαλύπτονται οικειοθελώς Κάπως καλύτερα φαίνεται να εξελίσσονται τα πράγματα στο θέμα των διατάξεων για την οικειοθελή αποκάλυψη εισοδημάτων όπου η κυβέρνηση και οι εκπρόσωποι των δανειστών φαίνεται να έχουν συγκλίνει στην αποδοχή συντελεστή φορολόγησης κοντά στο 50% ή και λίγο χαμηλότερα για τα αδήλωτα κεφάλαια που θα δηλωθούν οικειοθελώς από Έλληνες φορολογούμενους.

Ωστόσο ένα ποσοστό της τάξης του 50% - αν και σημαντικά χαμηλότερο από τα επίπεδα του 90%-120% που απαιτούσαν μέχρι πρότινος οι Θεσμοί - δεν μπορεί να λειτουργήσει ως ισχυρό κίνητρο οικειοθελούς αποκάλυψης αποκρυβέντων και αδήλωτων εισοδημάτων ειδικά δε μεγάλων χρηματικών ποσών που έχουν φυγαδευτεί σε τράπεζες του εξωτερικού. Κι αυτό διότι όσοι φορολογούμενοι απέκρυψαν και έστειλαν σε τράπεζες του εξωτερικού πολύ μεγάλα ποσά αδήλωτων εισοδημάτων ή εσόδων πολύ δύσκολα θα αποδεχθούν να πληρώσουν το 50% των ποσών αυτών με «αντάλλαγμα» να εκμηδενίσουν την πιθανότητα να ελεγχθούν γι’ αυτά και να διωχθούν ποινικά. Δηλαδή τα κίνητρα της απαλλαγής από τον εξονυχιστικό φορολογικό έλεγχο και από την ποινική δίωξη για την απόκρυψη πολύ μεγάλων ποσών, τα οποία θα προβλέπουν οι σχετικές διατάξεις, καθίστανται ανίσχυρα όταν συνοδεύονται κι από την υποχρέωση καταβολής στο Δημόσιο του ήμισυ των δηλουμένων ποσών. Ο λόγος είναι ότι οι φορολογούμενοι γνωρίζουν πλέον ότι οι πιθανότητες να εντοπιστούν και να ελεγχθούν γι’ αυτά τα ποσά είναι πλέον μειωμένες, διότι ο αριθμός των υποθέσεων εμβασμάτων εξωτερικού που απομένουν για έλεγχο είναι τεράστιος οι δε προθεσμίες παραγραφής για πολλές από τις υποθέσεις αυτές λήγουν στις 31-12-2016 και με εντολή των δανειστών η κυβέρνηση δεν μπορεί να τις παρατείνει άλλο ώστε να προλάβει να τους ελέγξει και να τους εντοπίσει όλους!

www.dikaiologitika.gr

MailΑποστολή με email PrintΕκτυπώσιμη μορφή


 

toyrismos

Τουρισμός στη Φθιώτιδα

Ολοκληρωμένος Τουριστικός Οδηγός

περισσότερα
dm

Ηλεκτρονική αγορά Προϊόντων

www.directmarket.gr

περισσότερα
symvoulos

Online Σύμβουλος του Επιχειρηματία

Online υπηρεσία ενημέρωσης επιχειρήσεων

περισσότερα
chamber business catalogue

Κατάλογος Επιχειρήσεων

Δείτε τις Επιχειρήσεις του Μητρώου μας

περισσότερα
business directory

Επιχειρηματικός Οδηγός

Προβολή Επιχειρήσεων της Φθιώτιδας

περισσότερα

Επιχειρηματική Πληροφόρηση

ΕΙΣΟΔΟΣ ΜΕΛΟΥΣ

INVESTMENT TOOLS
ELEARNING
ΨΗΦΙΑΚΗ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΕΒΕ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
Ζωντανές Συνδέσεις
ΦΟΡΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΓΕΜΗ ΚΑΙ ΕΙΣΦΟΡΩΝ ΕΒΕ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗΣ
ΑΓΡΟΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ

ΦΘΙΩΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ AGORA - MINISTRY OF FOREIGN AFFAIRS ENTERPRICE GREECE YOUR EUROPE

ktp  kps
Το έργο εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΚτΠ του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών και συγχρηματοδοτείται κατά 80% από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ)
gr  eu


©Portal Επιμελητηρίου Φθιώτιδας, Designed & Developed by Knowledge Broadband Services, Powered by e-boss