ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ - ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ   /   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

Στα ύψη η ζήτηση για βιολογικά στη Γερμανία – Ευκαιρία για τους Έλληνες
25/10/2017
ΠΗΓΗ: news.gr

πατήστε για μεγέθυνση

Η ζήτηση αφορά όλο το φάσμα, από βιολογικά κρέατα, μέχρι φρούτα, λαχανικά και αυγά

Οι Γερμανοί καταναλωτές εμπιστεύονται όλο και περισσότερο βιολογικά είδη διατροφής και κυρίως, φρούτα και κρέας. Σύμφωνα με νέα έρευνα του γερμανικού Ιδρύματος Καταναλωτικών Ερευνών (GfK), τα τελευταία 10 χρόνια έχει σχεδόν διπλασιαστεί το ποσοστό των βιολογικών προϊόντων επί του συνολικού αριθμού πωλήσεων ποτών και τροφίμων στη Γερμανία, σκαρφαλώνοντας από το 3% στο 6%. Οι ερευνητές κάνουν μάλιστα λόγο για την «πλέον πετυχημένη τάση».

Η ζήτηση αφορά όλο το φάσμα των βιολογικών προϊόντων: από βιολογικά κρέατα, μέχρι φρούτα, λαχανικά και αυγά. Σύμφωνα με σχετικούς υπολογισμούς του κλάδου, την περασμένη χρονιά οι Γερμανοί αγόρασαν βιολογικά τρόφιμα και ποτά συνολικής αξίας 9,48 δις ευρώ. Αυτό συνιστά μια αύξηση κατά 10% σε σχέση με το 2015. «Δεν υπήρχε σχεδόν κανένα προϊόν όπου δεν καταγράφηκε αύξηση», σημειώνει ο Σύνδεσμος Οικολογικών Ειδών Διατροφής (BÖLW).

Σε συγκεκριμένες ομάδες προϊόντων μάλιστα το εμπόριο φαίνεται να φτάνει στα όρια των αντοχών και δυνατοτήτων του. Όπως επισημαίνει ο Ντιρκ Χάιμ από την αλυσίδα σούπερ μάρκετ REWE: «Εδώ και δυο χρόνια διαπιστώνουμε κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης βιολογικού κρέατος. Η ζήτηση είναι τόσο μεγάλη που κατά διαστήματα δεν μπορεί να καλυφθεί». Με μακράς διάρκειας συμφωνίες με στρατηγικούς εταίρους η εταιρία προσπαθεί να διασφαλίσει την επαρκή τροφοδοσία των καταστημάτων της με βιολογικά προϊόντα. Όταν όμως είναι απλά κακή η σοδειά, όπως για παράδειγμα φέτος στη Γερμανία με τα μήλα, τότε το πρόβλημα είναι «τεράστιο» και ανυπέρβλητο.

Μόνον πέρσι ο τζίρος των REWE από τις πωλήσεις βιολογικών προϊόντων ανήλθε στο ένα δις ευρώ. Το 90% περίπου είναι προϊόντα που φέρουν το brand name της ίδιας της αλυσίδας. Αυτό καταδεικνύει ότι στον τομέα των βιολογικών οι επώνυμες μάρκες συνεχίζουν να παίζουν ελάσσονα ρόλο.

Οι εποχές που οι ενδιαφερόμενοι καταναλωτές έβρισκαν μετά δυσκολίας βιολογικά προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ και έπρεπε να απευθυνθούν στο εξειδικευμένο εμπόριο έχουν πλέον παρέλθει. Σχεδόν τα 2/3 του τζίρου από τις πωλήσεις βιολογικών προϊόντων καταγράφεται στα σούπερ μάρκετ, σε εκπτωτικά μάρκετ καθώς και σε καταστήματα καλλυντικών και φαρμάκων.

Για το λιανικό εμπόριο τα βιολογικά προϊόντα είναι ιδιαίτερα ελκυστικά για πολλούς και διαφορετικούς λόγους: καταρχήν, φυσικά, επειδή αυξάνουν σημαντικά το τζίρο. Τα βιολογικά είναι κατά μέσο όρο κατά 64% ακριβότερα από τα συμβατικά προϊόντα. Κατά δεύτερον επειδή προσεγγίζουν συχνά ένα διαφορετικό καταναλωτικό κοινό. «Αγοράζουν κυρίως νέοι άνθρωποι, οικογένειες με παιδιά αλλά και τα υψηλά εισοδήματα», εξηγεί ο μάνατζερ των REWE Χάιμ.

Η ζήτηση για βιολογικά προϊόντα θα παραμείνει υψηλή εκτιμά ο επικεφαλής της επώνυμης εταιρίας βιολογικών προϊόντων Alnatura Γκετς Ρεν. Ο ίδιος προέβλεψε μάλιστα πρόσφατα ότι τα βιολογικά είδη διατροφής «βρίσκονται μόλις στην αρχή».

Η αγορά των βιολογικών προϊόντων στη Γερμανία προσφέρει αναμφίβολα τεράστιες ευκαιρίες και για τους Έλληνες εξαγωγείς και για ορισμένα, κατά γενική ομολογία, ασυναγώνιστα ελληνικά αγροτικά προϊόντα.

(DW)

MailΑποστολή με email PrintΕκτυπώσιμη μορφή


 

toyrismos

Τουρισμός στη Φθιώτιδα

Ολοκληρωμένος Τουριστικός Οδηγός

περισσότερα
dm

Ηλεκτρονική αγορά Προϊόντων

www.directmarket.gr

περισσότερα
symvoulos

Online Σύμβουλος του Επιχειρηματία

Online υπηρεσία ενημέρωσης επιχειρήσεων

περισσότερα
chamber business catalogue

Κατάλογος Επιχειρήσεων

Δείτε τις Επιχειρήσεις του Μητρώου μας

περισσότερα
business directory

Επιχειρηματικός Οδηγός

Προβολή Επιχειρήσεων της Φθιώτιδας

περισσότερα

Επιχειρηματική Πληροφόρηση

ΕΙΣΟΔΟΣ ΜΕΛΟΥΣ

INVESTMENT TOOLS
ELEARNING
ΨΗΦΙΑΚΗ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΕΒΕ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
Ζωντανές Συνδέσεις
ΦΟΡΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΓΕΜΗ ΚΑΙ ΕΙΣΦΟΡΩΝ ΕΒΕ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗΣ
ΑΓΡΟΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ

ΦΘΙΩΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ AGORA - MINISTRY OF FOREIGN AFFAIRS ENTERPRICE GREECE YOUR EUROPE

ktp  kps
Το έργο εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΚτΠ του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών και συγχρηματοδοτείται κατά 80% από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ)
gr  eu


©Portal Επιμελητηρίου Φθιώτιδας, Designed & Developed by Knowledge Broadband Services, Powered by e-boss